Про мене








Білоголовко
Марина Василівна,
                                  
         учитель англійської мови Чернівецького           
                                    ліцею №8 імені Тараса Григоровича  
                                    Шевченка Чернівецької міської ради.

Працюю 15 років.
Використовую інтерактивні технології з опорою на автентичні навчальні посібники та мас-медіа.
Застосовую індивідуальні,парні і групові форми роботи з використанням сучасних технічних засобів.
Моє педагогічне кредо “Досконалість  не має меж.”



            Треба вчити не думок, а думати.                                                                                                                                      Е.Кант
    Мій особистий і педагогічний портрет не є унікальним . Обов’язок кожної матері-бути підтримкою для своєї дитини,обов’язок кожного педагога- бути взірцем для учня.Упевнена,що вчити і виховувати може лише той,хто сам наполегливо вчиться. Ось чому  шукаю можливість удосконалити свій фаховий та методичний рівень. Зокрема, у 2014 році  склала іспит на  Міжнародний сертифікат TKT Cambridge English Language Assessment.
     Учитель повинен не боятися ламати стереотипи, опановувати нові технології, постійно, кожень день іти далі,пізнавати нове. Тому моє життєве кредо: досконалість не має меж, адже учні чекають від мене цікавих уроків, динамічних,як вони самі.
      Погоджуюся  з думкою, що вчитель завжди учень, бо щодня щось нове відкриваєш для себе. Моя мета – підтримати у своїх вихованців  жагу до знань, розвинути і зберегти, вселити віру в себе, у свої сили. Використовую в роботі найрізноманітніші освітні новації, але перевагу надаю інтерактивним методам навчання.
     Намагаюся розвивати інтелектуальні здібності учнів, цілеспрямованість, самостійність, пізнавальний інтерес, упевненість у собі. На уроках прагну створити оптимальні дидактичні й психологічні умови для всебічної реалізації потенційних можливостей вихованців, їх здібностей і талантів. Переконана, що пріоритетним напрямком навчання іноземній мові є формування комунікативних умінь та навичок.
      Щодня, йдучи на урок, ставлю перед собою запитання: як зацікавити дітей темою, як досягти того, щоб уроки викликали інтерес. На мою думку, найголовніше – це налагодження контакту, тісної співпраці між учителем та учнем. Моєю мрією є зробити заняття бажаною та очікуваною зустріччю педагога та учня.
    Як мама я зрозуміла, що важливим є те, що почуває дитина, а не тільки її знання. Тому працюю так, щоб той, хто зростає, завжди встигав, а той, хто встигає – зростав. Не допускаю на свої уроки байдужість, не терплю одноманітності і непослідовності. Дотримуюся таких принципів педагогічної техніки: свобода вибору, відкритість. Досконалість уроку-майже недосяжна мета,але прагнути цього потрібно. І я це роблю.
  Уважаю себе спокійною, товариською, скромною, толерантною та розсудливою, проте не дуже рішучою. Не люблю створювати конфліктні ситуації. Маю два хобі: читання і подорожі. У роботі ціную відповідальність , у  людині – чуйність і доброту.    



«Формування комунікативної компетенції засобами інтерактивних методик та використання компютерних технологій  на уроках англійської мови».

Сучасний стан міжнародних зв’язків України в різноманітних сферах життєдіяльності, вихід її у європейський та світовий простори, нові політичні, соціально-економічні та культурні реалії вимагають певних трансформацій у галузі навчання іноземних мов, статус яких у нашій країні має тенденцію до постійного зростання. Сьогодні створюється нова школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності. Такі якості можуть бути сформовані у процесі спеціально організованих педагогічних впливів в системі освіти, яка сама є креативною, прагне до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети. Зараз вчителів турбує проблема суспільної пасивності більшості школярів. Захоплення комп’ютерними іграми призводить до зниження інтересу до здобуття знань, зменшення активності учнів на уроці та в позаурочній діяльності. Щоб активізувати пізнавальну діяльність учнів у процесі оволодіння знаннями я шукала більш ефективні форми, методи і засоби навчання. Великого значення в організації та удосконаленні навчального процесу на уроках іноземної мови посідає впровадження інноваційних технологій . При плануванні своїх уроків я враховую те, що будь – який метод навчання має забезпечувати:
-          активну участь учнів у процесі навчання
-          встановлення зворотного зв’язку в системі « педагог – учень»
-          можливість застосування набутих навичок і знань в реальному житті
-          розвиток цільових навичок поведінки ( самостійної творчої діяльності)
-          мотивацію учнів до підвищення ефективності своєї діяльності на заняттях і в реальних ситуаціях
-          можливість отримувати знання на груповому та індивідуальному рівнях
    У процесі навчання використовую методи, при яких в учнів розвивається бажання до творчої, продуктивної праці, учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів і мотивують власну поведінку, відпрацьовують моделі поведінки, необхідні для успішної  професійної чи підприємницької діяльності. Інтерактивні методи навчання передбачають фронтальну роботу учнів та роботу малими групами. Найбільш ефективні результати можна отримати під час організації роботи учнів малими групами. При організації інтерактивного навчання необхідно дотримуватися правил:
-          у роботу повинні бути залучені всі учні,
-          активна участь учнів у роботі повинна заохочуватися,
-          учні мають самостійно розробити та виконувати правила роботи у малих групах,
-          навчальна аудиторія має бути підготовлена до роботи у малих групах(кооперативне навчання)
    З власного досвіду можу ствердити, що при використанні на уроках інтерактивних методів навчання учні запам’ятовують матеріал майже повністю. Поліпшується не тільки запам’ятовування матеріалу, але і його ідентифікація, використання у повсякденному житті. Використання інтерактивних методів навчання у малих групах сприяє розвитку комунікабельності, співробітництву, умінню відстоювати свою точку зору, йти на компроміси.
     Інтерактивні методи навчання на уроках англійської мови виховують особистість і готують її до реального життя.
Про ефективне використання QR кодів
Інноваційні технології як комп'ютеризоване навчання. Використання комп'ютеру у процесі вивчення мови сприяє виконанню таких завдань.Зацікавлення мовою. Під час роботи з навчальною програмою діє методичний прийом перенесення"учнів в іншомовну ситуацію, наближену до реального життя. Унаочнення навчального матеріалу.За допомогою навчальних програм можна поєднати чуттєві, слухові та зорові компоненти впливу на сприйняття тексту учнями. Мене зацікавила ідея використання кодів, так як це додає інтерактиву  і робить урок незвичайним. Дітям такі уроки подобаються.З такими кодами можна давати дітям додаткові матеріали та кодувати нову тему. А ще за допомогою кодів можна давати нагороди учням, у цьому випадку код повинен вести на крихітний анімаційний ролик.Чим же можуть бути корисними QR-коди на уроці англійської? Що кодуємо на уроці ?Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, файл з Dropbox, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі, QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу ,футболки, чашки тощо.
Захована підказка
Іноді кодую власні підказки, а потім роздруковую отриманий QR-код разом із завданням.
Пригода
QR Treasure Hunt Generator автоматично створює QR-вікторину із запропонованих питань. Потім роздруковані QR-коди розміщую в класі.
Екскурсії
За тим же принципом можна запросто організувати екскурсію по школі. В кабінеті (коридорах, бібліотеці, в інших приміщеннях) потрібно розмістити роздрукований QR-код з посиланням на відео, аудіо або цілий фотоальбом. Багато музеїв вже давно використовують цей прийом, тим самим розширюючи експозицію не тільки поясненнями, але й додатковими матеріалами на зразок міні-фільму або навіть ігри за мотивами виставки.
Інтерактивна розповідь
QR-коди вміють зберігати в собі тексти невеликого обсягу, які можна зчитувати без підключення до Інтернету. Для творчих занять це надає чималі можливості. Приклад гри: потрібно придумати розповідь, що складається з декількох частин – в кінці кожної, як у комп’ютерній грі, буде кілька варіантів продовження. Можна створити інтерактивну версію казки про червону шапочку: з першого QR-коду зчитується зав’язка, а продовження можна вибрати самостійно («Скануйте код під номером 2, щоб героїня пішла безпосередньо через ліс, або під номером 3.
     

 





Про використання комп’ютерних технологій у навчанні. 
 
 
        
                                                                       
   Головна задача вчителя сприяти виникненню бажання вчитися. Саме цю проблему допомагають вирішити навчальні комп’ютерні програми. Навчання за допомогою цих програм відрізняються своєю різноманітністю. Я використовую їх як допоміжний  засіб введення нового лексичного матеріалу, відпрацювання навичок мовлення, читання та письма.Учні працюють на комп’ютері приблизно 10-15 хвилин. На уроках я використовую такі програми: Lingua Land, Young Genius, Bridge to English, English for children, Monkey talk, 10000 words, Kahoot.
Кожен  учень,  задіяний  у  навчанні  з  використанням  комп’ютерних  й  інтерактивних технологій,  завжди  має  можливість  для  самостійності  та  творчого  підходу  у  виборі  способів пошуку інформації відповідно до рівня підготовки та своєї мовленнєвої компетенції. Важливим засобом інноваційного навчання є також використання мультимедійного комплексу (МК) у складі інтерактивної дошки, персонального комп’ютера й мультимедійного проектора. Такий комплекс поєднує всі переваги сучасних комп’ютерних технологій і виводить процес навчання на якісно новий рівень. Завдяки наочності й інтерактивності МК дозволяє мені залучити весь клас до активної роботи. Уважаю, що використання МК на уроках англійської мови дозволяє активно залучати учнів у навчальний процес, збільшує мотивацію навчання, стимулює творчу активність й сприяє розвитку особистості дитини. Можна виділити такі переваги інноваційного навчання:
-          установлення дружньої атмосфери і взаємозв’язків між учасниками спілкування;
-          учні мають можливість бути більш незалежними й упевненими в собі;
-          учитель заохочує учнів до співпраці, підбадьорює їх, вони не бояться припускатися помилок;
-          учні мають можливість подолати страх перед мовним бар’єром;
-          вчитель не домінує;
-          слабкі учні можуть отримати допомогу від більш сильних;
-          кожен учень, залучений до роботи, має певне завдання;
-          учні можуть використовувати свої знання й досвід, набутий раніше.
Отже, навчання іноземних мов буде ефективним саме завдяки комплексному застосуванню засобів новітніх інноваційних технологій та залежить від здатності вчителя застосовувати гуманістичний підхід до навчання. З певністю, я можу стверджувати те, що як саме з перших уроків вчитель зацікавить учнів до вивчення англійської мови і сприятиме всебічному розвитку дитини , такий і буде його кінцевий результат. І якщо він не викличе інтерес в учня з перших днів, то ця дитина, назавжди залишиться глухою, байдужою до вивчення іноземної мови; буде жити без радощів пізнання і відкриття чогось нового і невідомого під час уроків англійської мови. Зі свого досвіду, можу твердо стверджувати, що процес навчання – це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в цьому процесі. Вчитель досягне успіху лише тоді на своїх уроках, коли зрозуміє, що дітям подобається все нове і цікаве. Ми, вчителі, повинні пам’ятати, що одна й та сама модель проведення уроків, не дає можливості дітям розкрити себе повністю, зупиняє розвиток творчого потенціалу навчання. Щоб зробити традиційні уроки цікавими, підвищити ефективність навчального процесу і рівень знань учнів, використовую на уроках інноваційні методи.
   
Про кооперативне навчання
Суть кооперативного навчання в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання, де й учні, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. Процес навчання англійської мови - не автоматичне викладання навчального матеріалу. Пояснення й демонстрація самі по собі ніколи не дадуть справжніх, стійких знань. Цього можна досягти тільки за допомогою інтерактивного навчання та роботі в групах.

  
Про STЕAМ-освіту
Кажуть, що нове – це добре забути старе, і STЕAМ-освіта – це ті ж міжпредметні зв’язки, але більш поглиблено. SТЕAМ – це акронім він science (наука), technology (технології), engineering (інженерія), arts (не лише мистецтво, але й мови) і mathematics (математика). SТЕAМ використовується, щоб пізнавати процес з різних сторін, адже в житті речі не існують окремо, вони в гармонії, правильно? Наприклад, діти вчать теми, а не предмети, а головне завдання – навчити їх критично мислити, навчатися на практиці.





   
   
Ми почали часто чути слова STEM-освіта, але не всі розуміють, а що це. Про те, що потрібно поєднувати науки в школі, працювати на їх практичну направленість говорять вже давно, посилаючись на тести PISA та  приклади Фінляндії, де вважають, що якщо молода людина вже на виході зі школи буде володіти актуальним запасом практичних знань з урахуванням всіх сучасних комп'ютерних технологій та навичками пошуку інформації,
то можна очікувати, що вона принесе користь не тільки самій собі, а й державі.
Сучасні школярі – покоління, яке вже звикло отримувати інформацію насамперед візуально. Тож учителі та батьки, які прагнуть отримати найкращий результат, повинні почати використовувати нові методи навчання вже сьогодні.


Про e-Twinning
Переконана, що паростки творчості учнів, засіяні вчителем. Про це свідчать арт-проекти учнів виконані у рамках різноманітних міжнародних проектах програми eTwinning. Важлива ціль програми eTwinningPlus – об’єднати вчителів у велику активну спільноту, учасники якої постійно навчаються, обмінюються ідеями,пізнають життя інших країн, розширюють світогляд та змінюють свої підходи відповідно до вимог сучасності. Ось і гімназія долучилася до проекту в березні 2016 року. Діти брали участь у 5 проектах. В рамках проектів учні знайомились і спілкувались з іншими учнями з різних країн(Німеччини, Франції,Литви,Турції) Діти були надзвичайно вмотивовані, особливо, коли почали надходити листи із-за кордону.


     


                             
Одним із ефективних засобів підтримання інтересу до опанування мови як засобу спілкування є листування наших учнів із носіями мови. Так у рамках міжнародної програми eTwinning учні традиційно обмінюються листами, спілкуютьсі онлайн на платформі Twinspace,Skype.


Про проекти, яким пишаюсь найбільше
Велике захоплення викликали фотографії учасників та їхні роботи, відбувалося справжнє спілкування культур. Батьки допомогли дітям надіслати їхні роботи у Європейські школи.
           
                   



Про позакласну роботу
«Англійська – це хобі» З метою зацікавити та поглибити знання учнів з англійської мови за допомогою ігор, пісень та постановок міні-вистав на різну тематику. На уроках учні вивчають міні-діалоги, що сприяє розвитку їх комунікативних здібностей, співають сучасні пісні, вигадуючи рухи, та вчать запам’ятовувати нові слова. Приймаючи участь у виставах учні не тільки поповнюють свій словниковий запас, а й розвивають свої артистичні здібності.  Найвідоміші шекспірівські монологи та діалоги в абсолютно новій подачі. Учні показують володіння англійською мовою на високому рівні та могутність їхнього акторського таланту.
                                     
 




Про участь у конкурсах

Я брала участь у різних конкурсах. Я побачила, що живе спілкування з передовими учителями міста та учителями з інших країн не замінить ніякі «Скайпи», «Вайбери» чи будь-що інше. Спілкування наживо – це спілкування наживо. Ще, ти більше не впадаєш в розпач, якщо в якомусь конкурсі не виграв, а час витратив. Ти бачиш, що є багато інших, не вийшло в цьому, то вийде в іншому. Це досвід. Крім того, більшість конкурсів – щорічні. Я б радила брати в них участь. З часом розумієш, чого від тебе хочуть і що треба написати.Із найцікавіших конкурсів –Вчитель року -2016 та The Pearson ELT Teacher Award Winners

             
  
Про самоосвіту
Самоосвіта вчителя є необхідною умовою професійної діяльності педагога. Тому професійне зростання також можна назвати і пошуком свого шляху, набуттям власного голосу. Для мене план професійно-особистісного розвитку направлений на отримання  таких знань, які б сприяли розширенню освіченості у своєму предметі, підвищенню ефективності навчання предмету, сприяли б виробленню нових педагогічних прийомів і методик, розвитку творчого потенціалу у професійній діяльності.
·         Види діяльності в процесі самоосвіти, які сприяють моєму професійному зростанню як вчителя:
-          систематичний перегляд певних телепередач, слухання радіопередач на англійській мові, таких як ВВС наприклад;
-          читання методичної, педагогічної та предметної літератури;
-          огляд в Інтернеті інформації з методики викладання предметів, педагогіки, психології, педагогічних технологій;
-          розв’язування  олімпіадних завдань, тестів, питань ЗНО, кросвордів та інших завдань підвищеної складності або нестандартної форми з англійської мови;
-          відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, уроків колег;
-          дискусії, наради, обмін досвідом з колегами;
-          систематичне проходження курсів підвищення кваліфікації British Council;
-          міжнародний іспит TKT
-          організація гурткової та позакласної діяльності з предмету;
-          вивчення інформаційно-комп'ютерних технологій;
-          відвідування предметних виставок та тематичних екскурсій з предмету при проходженні курсів;
-          серія прослуханих вебінарів
·         Результативність самоосвіти:
-          Збільшення кількості учнів, які займають призові місця на II етапі учнівських олімпіадах з англійської мови .
-         Збільшення кількості учнів - учасників та призерів предметних олімпіад, турнірів та різноманітних  конкурсів: "Гринвіч","Puzzle",конкурсів на кращого знавця англійської мови та міжнародні мовні іспити  FCE.
                                                                           
На власному досвіді я переконалася в тому, що сьогодні можна вчитися із задоволенням. Вчитися можна різними шляхами, і кожен вибирає собі найбільш прийнятний, але хочеться нагадати слова німецького філософа Дістервега: «Ти лише до тих пір здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою ...»













Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Використання елементів STEM-освіти на уроках англійської мови.-виступ

10 Tips & Tricks, які зроблять ваші уроки більш інтерактивними.

Дізнайтесь свій рівень англійської 🇬🇧