Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5 класів

 розроблені на основі

Рекомендацій МОН щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів,

які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти,

наказ МОН України № 289  від 01. 04.2022 р; та інструктиво-методичних рекомендацій

щодо організації освітнього процесу та викладання іноземних мов

 у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році


Оцінювання учнів 5 класів НУШ на уроках іноземної мови

Оцінювання навчальних досягнень учнів є невід’ємною складовою освітнього процесу. Згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне (рівневе або бальне) та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. Метою оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти є створення сприятливих умов для розвитку здібностей кожного учня/учениці, формування компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних особливостей розвитку і потреб, забезпечення просування індивідуальними освітніми траєкторіями, а також визначення ступеня якості освітнього процесу та шляхів підвищення його ефективності.     

Формувальне (поточне формувальне) оцінювання, окрім рівневого або бального може здійснюватися у формі самооцінювання, взаємооцінювання учнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо). Формувальне оцінювання дозволяє оцінити і скоригувати процес навчання,  а підсумкове – результат навчання. Крім того, формувальне оцінювання сприяє розвитку в учнів метакогнітивних навичок, тобто вміння планувати, регулювати, аналізувати власну навчальну діяльність, визначати причини труднощів та можливі шляхи їхнього подолання, що, зі свого боку, розвиває внутрішню мотивацію. Отже, цінність формувального оцінювання в тому, що воно підвищує мотивацію, розвиває вміння вчитися та допомагає учням досягати кращих результатів навчання. Вчитель може підкоригувати учня, надати зворотний зв’язок у процесі навчання. Тематичне оцінювання пропонується здійснювати на основі поточного оцінювання із урахуванням проведених діагностичних (контрольних) робіт, або без проведення подібних робіт залежно від специфіки навчального предмета. Під час виставлення тематичного бала результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються. Фіксація результатів тематичного, семестрового оцінювання та контролю груп загальних результатів проводиться в окремій колонці без дати. Оцінка за семестр ставиться на основі тематичного оцінювання та оцінок контролю груп загальних результатів.

                Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. Семестровий контроль може бути комплексним, проводитись у формі тестування тощо. Рекомендується у класних журналах і в Свідоцтві перед виставленням підсумкової оцінки у відповідних графах результатів навчання зазначати першу літеру («В», «Д», «С», «П»), що відповідає назві рівня досягнень орієнтовних критеріїв оцінювання результатів навчання з предметів (Високий, Достатній, Середній, Початковий) або за допомогою виставлення відповідних балів.  Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Окремі види контрольних робіт, як правило, не проводяться. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання.

При оцінюванні навчальних досягнень важливо враховувати дотримання учнями принципів доброчесності, а саме: вияв поваги до інших осіб, їхніх прав і свобод, дбайливе ставлення до ресурсів, дотримання принципів академічної доброчесності. У разі порушення учнем / ученицею принципів доброчесності під час певного виду навчальної діяльності, учитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності. Якщо рівень результатів навчання учня (учениці) визначити неможливо з якихось причин, у класному журналі та свідоцтві досягнень, табелі навчальних досягнень роблять запис «не атестований(а) (н/а)».

Оцінювання має бути зорієнтованим на очікувані групи результатів навчання, передбачені навчальною програмою. Основні принципи оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов єдині для будь-якої форми проведення навчання: оф лайн, онлайн (синхронного/асинхронного) чи змішаного. 

 

Загальні критерії оцінювання за рівнево-бальною шкалою

Рівні результатів навчання

Бали

 

Характеристика груп загальних результатів

Сприймає усну інформацію іноземною мовою на слух/ аудіювання

 

 

 

Початковий

 

 

1

Учень/учениця cприймає та розпізнає на слух окремі слова  якщо мовлення повільне і чітке без розуміння загального змісту та деталей почутого навіть із зоровою опорою та допомогою вчителя. Менше 10 % завдань виконано  вірно.

 

2

Учень/учениця приймає на слух слова, словосполучення та прості речення, якщо мовлення повільне і чітке без розуміння змісту та деталей почутого навіть за допомогою зорової опори та супровідних жестів. Виконує менше третини (10-20%) завдань правильно.

 

3

Учень/учениця cприймає на слух слова, словосполучення та прості речення, якщо мовлення повільне і чітке без розуміння загального змісту і  деталей почутого навіть із зоровою опорою. Потребує візуальної підтримки допомоги вчителя та більше повторень почутого особливо при сприйнятті автентичного мовного матеріалу. Виконує майже третину (21-30%) завдань правильно.

 

 

 

 

Середній

 

 

4

Учень/учениця  сприймає та розуміє  окремі  фрази, речення, інструкції та прості запитання або повідомлення  якщо мовлення дуже повільне й чітке з тривалими паузами потребує допомоги та  візуальної підтримки. Виконує трохи більше третини (31-40%) завдань правильно.

 

5

Учень/учениця  сприймає  та розуміє в загальних рисах просту інформацію, яка пояснюється у передбачуваній ситуації, розуміє прості речення, ключові ідеї прослуханого в повільному та чіткому мовленні, але потребує візуальної підтримки та допомоги для розуміння детального змісту тексту. Виконує менше половини (41-49%) завдань правильно.

6

 

Учень/учениця сприймає та може зрозуміти загальний зміст почутого  якщо мовлення чітке й повільне.  Розуміє деякі загальні ідеї прослуханого та ідентифікує окремі факти почутого без розуміння деталей, необхідних для подальшої взаємодії, особливо має труднощі при сприйнятті автентичного матеріалу. Виконує половину (50%) завдань правильно.

 

 

 

 

 

 

 

 

Достатній

 

 

7

Учень/учениця сприймає та визначає мовленнєву ситуацію та зміст короткої простої розмови, якщо мовлення чітке й повільне, розуміє основний зміст почутого, але не може виокремити деталі для подальшої взаємодії та потребує візуальної підтримку та супровідних жестів для виконання завдань. Виконує більшість завдань (51-59%) правильно.

 

8

Учень/учениця вміє розуміє основний зміст почутого побудованого на вивченому мовному матеріалі: тексти, інструкції, повідомлення та може виокремити та проаналізувати  основні деталі та  ідеї змісту для подальшої взаємодії. Може мати труднощі при сприйнятті деталей почутого матеріалу, який містить певну кількість незнайомих слів. Виконує більшість завдань (60-70%) правильно.

 

9

 Учень/учениця розуміє основний зміст прослуханого: фрази речення, інструкції запитання, повідомлення в повільному та чіткому мовленні, зокрема і автентичний мовний матеріал, необхідний для виконання завдання. Розуміє зміст почутого та вміє виокремити деталі та проаналізувати інформацію для подальшої взаємодії.  Визначає мовленнєву ситуацію та зміст короткої простої розмови, якщо мовлення чітке й повільне. Може мати труднощі при сприйнятті матеріалу який містить певну кількість незнайомих слів. Виконує переважну більшість завдань (70-79%) правильно.

 

 

Високий

 

10

Учень/учениця  сприймає, розуміє  та може аналізувати зміст прочитаного чи прослуханого тексту, інформативних чи розповідних бесід, оголошень, інструкцій чи історій. Розуміє загальний зміст прочитаних чи почутих більш розгорнутих та складніших текстів (статей, історій тощо) відповідного рівня.  Труднощі можуть виникати при сприйманні автентичного мовного матеріалу, який містить певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися за допомогою візуальної підтримки чи супровідних жестів.  Виконує правильно (80 -90 % )запропонованих завдань.

11

 

 

Учень/учениця  дуже добре розуміє та може аналізувати зміст прослуханого тексту, інформативних чи розповідних бесід, оголошень, інструкцій, історій, пісень та відео. Сприймає та розуміє  основний зміст почутого, зокрема і автентичний мовний матеріал, який містить певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися за допомогою візуальної підтримки чи супровідних жестів.  Виконує (91-98%) запропонованих завдань правильно.

 

 

12

Учень/учениця  повністю розуміє  та аналізує  для подальшої взаємодії зміст прослуханого тексту, інформативних чи розповідних бесід, оголошень, пісень, відео інструкцій чи історій. Розуміє основну інформацію почутих більш розгорнутих та складніших текстів (статей, історій тощо). Розуміє основний зміст почутого, зокрема і автентичний мовний матеріал, який містить певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Виконує всі (99-100%) запропонованих завдань правильно.

Рівні результатів навчання

Бали

Характеристика груп загальних результатів

 

Сприймає письмові тексти іноземною мовою/ читання

 

 

 

Початковий

 

 

1

Учень/учениця розпізнає  лише окремі слова та фрази в тексті, труднощі розуміння виникають на рівні  буквосполучень, має необхідність постійної підтримки вчителя для розуміння фраз і речень а також визначення змісту коротких повідомлень. Менше 10 % завдань виконано вірно.

2

Учень/учениця розпізнає  словосполучення  та фрази у письмовому тексті  без розуміння контексту прочитаного навіть за допомогою зорової опори. Потребує допомоги вчителя. Виконує менше третини (11-20%) завдань правильно.

3

Учень/учениця розпізнає фрази, словосполучення та прості речення без розуміння деталей загального змісту прочитаного, труднощі виникають на рівні смислових зав’язків між словами у реченні та розуміння деталей отриманої інформації. За допомогою вчителя виконує прості завдання. Виконує третину (21-30%) завдань правильно.

 

 

Середній

4

 

Учень/учениця сприймає та розпізнає загальну інформацію у друкованих і писаних текстах, побудованих на знайомому мовному матеріалі, труднощі виникають на рівні смислових зав’язків між реченнями та розуміння деталей отриманої інформації. Виконує трохи більше третини (31-40%) завдань правильно.

5

Учень/учениця розпізнає інформацію у простих текстах та повідомленням розуміє зміст коротких речення в простих друкованих чи електронних текстах, які містять знайомий лексичних та граматичний матеріал.  Але потребує візуальної опори та  допомоги для виконання завдань та розуміння контексту прочитаного. Виконує менше половини (41-49%) завдань правильно.

6

Учень/учениця сприймає в загальних рисах друковану чи писану інформацію, за умови візуальної підтримки та наочності. Учень/учениця розуміє лише ключові ідеї прослуханого та прочитаного та потребує сторонньої допомоги для розуміння детального змісту тексту. Виконує половину (50%) завдань правильно.

 

 

 

 

 

 

Достатній

7

Учень/учениця сприймає та розуміє основну інформацію отриману у простих текстах та повідомленням, розуміє зміст коротких речень в простих друкованих чи електронних текстах, які містять знайомий лексичних та граматичний матеріал. Труднощі виникають на рівні сприйняття тексту у деталях, необхідних для подальшої взаємодії.  Потребує перечитування для розуміння деталей у повсякденному матеріалі, викладеному у письмовій формі, частково контролює власні навчальні дії  Виконує більше половини завдань (51- 59%) правильно.

8

Учень/учениця розуміє основний зміст прочитаних повідомлень, інструкцій, пісень, історій та може виокремити основні ідеї змісту. Відповіді логічні хоч мають певні неточності. Знаходить необхідну інформацію для виконання завдань та подальшої взаємодії. Виконує більшість завдань (60-70%) правильно.

9

Учень/учениця розуміє друковані чи електронні тексти історій, пісень, базових комп’ютерних інструкцій, прості тексти, перечитуючи за потреби. Знаходить необхідну інформацію для подальшої взаємодії, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує матеріал, самостійною і правильною аргументує відповіді. Виконує переважну більшість завдань (70-79%) правильно.

 

 

 

Високий

 

10

Учень/учениця pозуміє основну інформацію та зміст прочитаних текстів (статей, історій повідомлень, тощо), знаходить конкретну інформацію у простому повсякденному матеріалі, необхідну для подальшої взаємодії, робить аргументовані висновки та узагальнення. Виконує правильно (80 -90 % ) завдань відповідного рівня.

11

Учень/учениця знаходить конкретну інформацію у простому повсякденному матеріалі, викладеному у письмовій формі та виокремлює необхідні деталі, аналізує та порівнює отриману інформацію з власним досвідом. Робить висновки або прогнози щодо змісту прочитаного тексту із заголовку, аргументовано використовує отриману інформацію, аналізує її  для подальшої взаємодії. Виконує майже всі (91- 98%) завдань відповідного рівня правильно.

 

 

12

Учень/учениця розуміє зміст письмового тексту повністю, робить висновки або прогнози щодо змісту прочитаного тексту із заголовку, аналізує зміст коротких листів, оголошень, інструкцій, повідомлень чи історій. Може розуміти більш розгорнуті чи складніші тексти (статті, історії, електронні ресурси тощо). Знаходить конкретну інформацію у простому повсякденному матеріалі, викладеному у письмовій формі та виокремлює необхідні деталі, аналізує та порівнює отриману інформацію з власним досвідом. усвідомлено використовує отриману інформацію у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення  Виконує всі (99-100%) завдання правильно.

 

Рівні результатів навчання

Бали

Характеристика груп загальних результатів

Усно взаємодіє та висловлюється іноземною мовою /говоріння

 

 

 

 

 

 

Початковий

 

 

1

 

Учень/учениця знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає велику кількість фонематичних помилок і заважає сприйняттю інформації. Реагує на найпростіші запитання та інструкції, постійно потребує візуальних  підказок та підтримки вчителя під час спілкування.

 

2

Учень/учениця знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки. Реагує на звернене, якщо мовлення співрозмовника чітке й повільне і якщо співрозмовник докладає  певних зусиль, щоб досягти розуміння. Дає однослівні відповіді на запитання.

 

3

 

Учень/учениця дає однослівні відповіді на запитання та під час повсякденних ввічливих форм привітання і звертання. Робить спроби простих відповідей у тому числі і під час онлайн взаємодії, допускаючи при цьому значку кількість помилок у рамках вивченого лексичного і граматичного матеріалу. Розуміє найпростіші слова і фрази, але має труднощі при складанні речень. Має значні складнощі із переданням основної думки. Відповіді обмежують короткими словами чи словосполученнями Словниковий запас значно обмежений та не дозволяє формулювати висловлювання вільно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній

 

 

4

Учень/учениця реагує на звернення у простих повсякденних ситуаціях, якщо мовлення співрозмовника повільне і чітке. Використовує прості повсякденні ввічливі форми привітання і звертання. Може розпочинати та підтримувати бесіду  та  робити короткі повідомлення за зразком і за допомогою вчителя, зокрема і під час онлайн спілкування, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури.  Відповідно реагує на запитання та інструкції, потребує візуальних підказок,  робить спроби попросити про допомогу. Часто використовує невербальні засоби (жест), щоб уточнити, що він/ вона хоче сказати. На запит співрозмовника дає  просту інформацію.

 

 

 

5

Учень/учениця  реагує на звернення у простих повсякденних ситуаціях, якщо мовлення співрозмовника повільне і чітке. Використовує прості повсякденні ввічливі форми привітання і звертання. Пропонує, запрошує, просить вибачення; уміє в основному логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи помилки при використанні лексичних одиниць. Часто використовує невербальні засоби (жест), щоб уточнити, що він/ вона хоче сказати. Переважають однослівні відповіді на запитання виникають труднощі  при спробах поєднувати їх у речення, допускає елементарні фонетичні чи граматичні помилки у рамках вивченого матеріалу. Робить короткі онлайн коментарі та за зразком надає відповіді.

 

 

 

 

6

Учень/учениця розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує розмову у відповідності з мовленнєвою ситуацією. Має труднощі з переданням основної думки, навіть у дуже знайомих повсякденних розмовних формах. Відповіді обмежуються короткими фразами з частими сумнівами та паузами. Має значні труднощі у відповідях і репліках. Потребує додаткової зорової опори та підтримки вчителя. Застосовує лише обмежені граматичні конструкції та словниковий запас часто недостатній  та обмежений для вираження думок, відповідає правильно, але недостатньо усвідомлено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком. Відповідає на прості уточнювальні запитання. Бере участь в онлайн спілкуванні на базовому рівні, використовуючи шаблонні вирази, ввічливі форми звертання та вибачення, але має певні труднощі при відповідях запитання та коментарі навіть на звичні та знайомі теми.  

 

Достатній

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Достатній

 

 

 

 

7

Учень/учениця уміє  відповідно реагує на більшість запитань та інструкцій, використовує прості повсякденні ввічливі форми привітання і звертання, просить вибачення, вміє попросити про допомогу. Продукує короткі фрази  за мінімальної підтримки вчителя, роблячи паузи в мовленні та допускаючи незначні граматичні помилки, запитує та надає просту інформацію відповідно до базової комунікативної ситуації щодо звичної та знайомої тематики послуговуючись лексикою та граматикою на рівні простих речень. Відповідає на прості уточнювальні запитання, за потреби може попросити повторити запитання. Зв’язно висловлюватися відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати власні думки стосовно прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії. Застосовує відповідний лексичний і граматичний матеріал  при розмові про повсякденні ситуації. Вимова здебільшого є зрозумілою, незважаючи на наявні фонематичні помилки. Наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії. Бере участь в онлайн спілкуванні на базовому рівні, використовуючи шаблонні вирази.

8

Учень/учениця  має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, уміє логічно висловитися у межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв’язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, зокрема і під час онлайн спілкування, вживаючи короткі репліки, аналізує отриману інформацію та робить відповідні висновки. У відповідності з комунікативним завданням уміє використовувати лексичні одиниці і граматичні структури, не допускає значних фонематичних помилок, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності.

9

Учень/учениця уміє логічно висловлюватися у межах вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, у відповідності з комунікативним завданням використовує лексичні одиниці і граматичні структури, не допускає фонематичних помилок. Аналізує й систематизує інформацію для подальшої усної взаємодії, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. Робить короткі онлайн коментарі, використовуючи  відповідний мовний інвентар на знайомі теми.

 

 

Високий

 

10

Учень/учениця уміє без підготовки висловлюватися і вести бесіду в межах вивчених тем, використовує граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності з комунікативним завданням, не допускає фонематичних помилок. Швидко реагує на більшість запитань та інструкцій. Пропонує, запрошує, просить вибачення, вміє попросити про допомогу, надає необхідну інформацію та  ділиться враженнями, використовуючи прості мовні кліше; аналізує, робить висновки та узагальнення не допускаючи при цьому значних фонематичних, лексичних чи граматичних помилок.

11

Учень/учениця уміє логічно і в заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності до комунікативного завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок. Уміло використовує повсякденну лексику належним чином та вживає прості граматичні форми. Допускаються незначні неточності у використанні лексики та граматики, що не заважають розумінню висловлювання. Учень-учениця намагається вживати складніші конструкції у мовленні. Може ініціювати базовий обмін інформацією, якщо взаємодія не виходить за рамки  найпростішої короткої комунікації. Активно бере участь в онлайн спілкуванні, відповідає на запитання та коментарі; простими мовними засобами висловлює свої думки, демонструючи при цьому, що має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її та робить висновки.

12

Учень/учениця уміє вільно висловлюватись та вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами під час усної взаємодії; уміло використовує повсякденну лексику належним чином та вживає правильні граматичні конструкції; усвідомлено використовує свої знання  їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, робить аргументовані онлайн коментарі, використовуючи відповідні мовні засоби на знайомі теми.

Рівні результатів навчання

Бали

 

 

Характеристика груп загальних результатів

Письмово взаємодіє та висловлюється  іноземною мовою /письмо

 

 

 

 

Початковий

 

 

1

Учень/учениця копіює за зразком просту письмову інформацію, пише  знайомі короткі слова. Правильно прописує прості слова, допускає граматичні помилки при написанні зв’язного тексту, помилки у правописі слів, потребує постійної допомоги вчителя і багаторазового повторення при написанні слів та фраз. Кількість помилок: значна.

2

Учень/учениця уміє писати вивчені слова та словосполучення, допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок, має значні складнощі з передавання основної думки письмових та усних висловлювань та потребує допомоги вчителя. Допустима кількість помилок: 11

3

Учень/учениця відтворює за зразком прості непоширені фрази та речення відповідно до комунікативної задачі, але зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та містить значну кількість помилок. Використовує окремі непов’язані фрази та словосполучення, намагається конструювати прості речення, але граматичні конструкції використовуються з помилками, і заважають зрозуміти зміст висловлювання, здатний за допомогою вчителя виконувати елементарні завдання. Допустима кількість помилок: 10

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній

4

Учень/учениця надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем. За зразком і за постійної підтримки вчителя пише короткі повідомлення, записки, листівки, запрошення, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи значну кількість  помилок, які утруднюють розуміння тексту; має труднощі із передаванням основної думки в письмових висловлюваннях навіть у дуже знайомих повсякденних ситуаціях спілкування та використовує основний запас ізольованих слів і фраз із залученням кількох простих граматичних конструкцій. Допустима кількість помилок: 9

5

Учень/учениця може надавати коротку інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем. За зразком пише короткі повідомлення, записки, листівки, запрошення, проте відтворює основний навчальний матеріал з помилками та неточностями; пише знайомі слова та фрази, але допускає граматичні помилки при написанні речень зв’язного тексту, при цьому також відсутні з'єднувальні кліше, недостатня різноманітність вжитих структур. Відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями.  Допустима кількість помилок: 8

6

Учень/учениця може надавати коротку інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем. За зразком пише короткі повідомлення, записки, листівки, запрошення, складає списки та меню,  виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу, але  має труднощі із передаванням основної думки в письмових висловлюваннях навіть у дуже знайомих повсякденних ситуаціях та використовує основний запас ізольованих слів і фраз із залученням кількох простих граматичних конструкцій.  Допустима кількість помилок: 7

 

Достатній

7

Учень/учениця уміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком у відповідності до заданої комунікативної ситуації; створює короткі висловлювання правильно застосовуючи прості граматичні форми в більшості завдань. Надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем за зразком і за ситуативної підтримки вчителя. Пише короткі, прості листи, вітальні листівки, запрошення, прості записки та повідомлення, складає меню та списки. Використовує слова, фрази і речення, послуговуючись власним набутим запасом лексики і прикладами, наданими вчителем чи інструкцією до завдання. Змістове наповнення письмових повідомлень здебільшого актуальне з використанням основного словникового запасу.  Допустима кількість помилок: 6

 

 

8

Учень/учениця уміє без використання опори пише повідомлення та листи за вивченою темою, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами та фактами, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту. Пише короткі фраз та речення самостійно, але труднощі можуть виникати при складанні зв’язного тексту. Допустима кількість помилок: 5

9

Учень/учениця уміє написати повідомлення та листи на запропоновану тему, заповнити анкету, оформити блог, постер тощо. Змістове наповнення письмових та усних повідомлень здебільшого актуальне з використанням основного словникового запасу належним чином, у роботі вжито з'єднувальні кліше та відповідний лексичний і граматичний інструментарій. Допустима кількість помилок: 4

 

Високий

10

Учень/учениця надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем, пише листи на задану тематику, вітальні листівки, запрошення, прості записки та повідомлення, постери, електронні повідомлення, міні-діалоги, списки, блоги, складає меню, щоденникові записи. Правильно будує речення. Пише короткі речення при складанні зв’язного тексту, робить висновки, узагальнення. Допускаються незначні неточності у використанні лексики та граматики, що не заважають розумінню висловлювання.  Допустима кількість помилок: 3

11

Учень/учениця може написати листи, повідомлення, запрошення, скласти списки, розклади, меню, оформити постери та блоги,  розклади та щоденникові записи, правильно використовуючи при цьому відповідний мовний інвентар. Використовує слова, фрази і речення, послуговуючись власним набутим запасом лексики і прикладами, наданими вчителем чи інструкцією до завдання. Самостійно контролює граматичну, лексичну і функціональну точність  висловлювання відповідно до вимог завдання. Написані речення пов’язані між собою і зрозумілі.  Допустима кількість помилок: 1-2

12

Учень/учениця надає у письмовому вигляді інформацію у відповідності з комунікативним завданням, висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури. Пише листи, повідомлення, запрошення, складає списки, розклади, меню, оформлює постери та блоги, розклади та щоденникові записи, правильно використовуючи мовний інвентар: лексику та граматику.  Тема написаного повністю відповідає меті письмового висловлювання  і максимум містить одну незначну помилку.

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Використання елементів STEM-освіти на уроках англійської мови.-виступ

10 Tips & Tricks, які зроблять ваші уроки більш інтерактивними.

Використовуйте графічні органайзери! Коли багато інформації про якусь тему, ідеальні павутини - чудовий спосіб організувати все це.