Посадова інструкція вчителя іноземної мови.


І. Загальні положення
1.1. Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифікаційної характеристики вчителя. Під час розробки Інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці, техніки безпеки  в освітніх закладах системи Міністерства освіти і науки України.
1.2. Вчитель іноземної мови призначається і звільняється з посади начальником
 управління освіти
1.3 Вчитель іноземної мови повинен мати вищу педагогічну освіту за фахом.
1.4. Вчитель іноземної мови підпорядковується безпосередньо заступнику директора
       з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності вчитель іноземної мови керується Конституцією і Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом і локальними правовими актами комплексу (в тому числі правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Учитель дотримується положень Конвенції про права дитини.
ІІ. Функції
 Основними напрямами діяльності вчителя іноземної мови є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.
2.2. Створення умов для формування та розвитку в учнів комунікативних умінь та навичок вивчення іноземної мови.
2.3. Стимулювання соціалізації школярів, формування у них загальної культури, свідомого вибору професії, готовності до самостійного життя в умовах інформаційного суспільства.
ІII. Посадові  обов'язки
 Вчитель іноземної мови виконує такі посадові обов’язки :
3.1.  Здійснює навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки в закріплених за ним згідно розподілу навчального навантаження класах, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.
3.2. Реалізує прийняті в школі  освітні програми у відповідності з навчальним планом, Державним стандартом  базової  та повної загальної середньої освіти.
3.3. Вчитель іноземної мови обов’язково повинен вести тематично-календарне планування  на кожний семестр навчального року та план-конспект на кожний урок.
3.4. Забезпечує належний рівень підготовки учнів   школи з іноземної мови, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту.
3.5. Реалізує  комунікативну, мовну, методичну, соціокультурну компетенції при викладанні навчального предмета.
3.6. Виконує правила  і норми  охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу.
3.7. Відповідає за:
  • якісне проведення уроків іноземної мови;
  •  своєчасне ведення ділової документації;
  • позакласну виховну роботу з навчального предмета.
3.8. Вносить пропозиції щодо  покращення умов проведення навчального процесу.
3.9. Веде в установленому порядку ділову документацію, здійснює поточний контроль відвідувань учнями уроків іноземної мови, успішності школярів, виставляє оцінки в класний журнал, щоденники, своєчасно подає адміністрації комплексу звітні дані.
3.10. Впроваджує в практику роботи інформаційно-комунікаційні та інші інноваційні педагогічні технології.
3.11. Допускає до занять представників адміністрації з метою контролю та оцінки своєї діяльності.
3.12. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно розпорядження заступника директора    школи   з навчально-виховної роботи.
3.13. Здійснює постійно зв’язок з класними керівниками, батьками учнів.
3.14. Дотримується Статуту  школи , Правил внутрішнього трудового розпорядку, інших локальних правових актів комплексу.
3.15. Добросовісно готується до проведення уроків, постійно підвищує свою професійну майстерність та кваліфікацію.
3.16. Бере участь у роботі педагогічної ради, нарад при директорові, заступниках директора, у діяльності методичних об’єднань, в інших формах методичної роботи.
3.17. Чергує по    школі   відповідно з графіком чергувань на перервах між заняттями, а також за 15 хв. і протягом 15 хв. після закінчення уроків.
3.18. Проходить постійні медичні  огляди.
3.19. Дотримується етичних норм поведінки в комплексі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя.
3.20. Як завідувач кабінетом іноземної мови:
  • несе безпосередню відповідальність за безпечний стан робочих місць, обладнання;
  • забороняє використання обладнання, не передбаченого Типовими переліками;
  • здійснює навчання та інструктаж учнів і вихованців з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час робіт, передбачених навчальними програмами;
  • розробляє і періодично переглядає (не менше як 1 раз на 3 роки) інструкції з охорони праці, подає їх на затвердження директору;
  • постійно поповнює кабінет методичними та наочними посібниками, розробками уроків.
3.21. Вчителю іноземної мови забороняється :
  • змінювати розклад уроків без згоди з адміністрацією комплексу;
  • відміняти, скорочувати уроки.
3.22. Організовує та проводить шкільні олімпіади з іноземної мови, іншу позакласну роботу з навчального предмета.
3.23. Дотримується санітарних норм і правил організації навчально-виховного процесу.
IV. Права
Вчитель іноземної мови має право:
4.1. Брати участь в управлінні комплексом в порядку, передбаченому Статутом школи.
4.2. На захист професійної честі та гідності.
4.3. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, давати відповідні пояснення.
4.4. Захищати свої інтереси самостійно або через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням учителем норм професійної етики.
4.5. На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за виключенням випадків, передбачених законом.
4.6. Вільно обирати і використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники.
4.7. Підвищувати свою кваліфікацію.
4.8. Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку успішного проходження атестації.
4.9. Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку школи.
V. Відповідальність
5.1. У визначеному законодавством України порядку вчитель іноземної мови несе відповідальність за:
  •  реалізацію не в повному обсязі навчальних програм у відповідності з навчальним планом і розкладом навчального процесу;
  •  життя і здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу;
  •  порушення прав і свобод учнів.
5.2. За безпечний  та належний санітарний стан приміщення, в якому проводиться урок.
5.3. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.4. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
5.5. За нанесені школі чи учасникам навчального процесу збитки у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків учитель  несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, визначених трудовим чи цивільним законодавством.
VІ. Повинен знати
Вчитель іноземної мови повинен знати:
6.1. Предмет та методику викладання, виховні цілі, особливості змісту навчальних програм з іноземної мови, основні напрямки й перспективи розвитку  освіти.
6.2. Основні етапи розвитку методики викладання іноземної мови.
6.3. Основи теорії формування комунікативної компетентності учнів (мовленнєвої, лінгвістичної, соціокультурної, навчальної.
6.4. Комунікативно-навчальні, виховні, розвиваючі, освітні функції організації навчально-виховного процесу при вивченні іноземної мови.
6.5. Вимоги нормативних документів з питань безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
 6.6. Норми оцінювання знань, умінь і навичок учнів з іноземної мови.
6.7. Вимоги до ведення навчальної документації школи.
6.8. Основні теорії методів навчання іноземної мови, їх класифікацію.
6.9. Цілі, принципи, організацію, нормативне забезпечення шкільної  освіти, зміст і засоби оптимізації процесу навчання.
6.10. Психологічні основи диференційованого навчання, форми, методи і засоби навчально-виховного процесу.
6.11. Сутність уроку як основної форми процесу навчання і виховання.
6.12. Підходи до вибору форм, засобів і методів навчання з урахуванням конкретних умов.
6.13. Основи формування системності знань школярів.
6.14. Особливості функціонування учнівського колективу як засобу виховання школярів.
6.15. Педагогічні основи учнівського самоврядування в школі.
6.16. Методику підготовки, проведення й аналізу виховних заходів та роботи з батьками.
6.17. Сучасні методики навчання.
6.18. Основну і додаткову літературу з даного предмета.
6.19. Форми і методи вдосконалення педагогічної майстерності, узагальнення педагогічного досвіду.
6.20. Вимоги до матеріально-технічного оснащення навчально-виховного процесу.
6.21. Методику використання ІКТ на уроках  іноземної мови.
6.22. Повинен уміти:
  • здійснювати спілкування (усне, письмове);
  • впроваджувати культуру мовленнєвої поведінки;
  • на високому рівні володіти фонетикою, граматикою, лексикою з мови, яку викладає;
  • реалізувати методичну та соціокультурну компетенції.
VIІ. Кваліфікаційні вимоги
7.1. Вчитель іноземної мови повинен мати відповідну вищу освіту з фаху.
7.2. Володіти сучасними формами, методами, прийомами організації навчально - виховного процесу. Проявляти ґрунтовну професійну компетентність.
7.3. Забезпечувати свідому дисципліну школярів на уроках.
7.4. Забезпечувати результативність та якість своєї праці.
7.5. Впроваджувати інформаційно-комунікаційні та інші педагогічні технології, розробляти мультимедійні презентації та програми.
7.6. Раз на 5 років проходити навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмета і раз на 3 роки - з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією.
7.7. Проводити вступний, первинний, цільовий та позаплановий інструктажі учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією у відповідних журналах.
7.8. Ефективно застосовувати професійні знання в практичній педагогічній діяльності.
7.9. Повинен мати ціннісні орієнтації, спрямовані на культурний, духовний розвиток людини як особистості.
VIIІ. Взаємовідносини (зв'язки за посадою)
Вчитель іноземної мови:
8.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом навчальних занять. Бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
8.2. В період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул затверджується наказом директора школи.
8.3. Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів
8.4. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають відставання з навчального плану у викладанні предмета в даному класі.
8.5. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Використання елементів STEM-освіти на уроках англійської мови.-виступ

10 Tips & Tricks, які зроблять ваші уроки більш інтерактивними.

Дізнайтесь свій рівень англійської 🇬🇧